03 Jun
03Jun

מוצרי חלב! אמת או שקר?

מצד אחד מוצרי חלב זה סופר טעים, ויש שאומרים שגם מאד בריא.

מצד שני מובילי ה'בריאות הטבעית' מלמדים אותנו שלא מומלץ בכלל לצרוך מוצרי חלב!

אז מה עושים? למי מקשיבים?

נכון, גדלנו על המיתוס שמוצרי חלב עשירים בסידן ובריאים מאד. 

אבל! מובילי הבריאות הטבעית מלמדים אותנו שחלב פרה מלא בהורמוני גדילה (ראיתם פעם עגל ביום היוולדו ועגל לאחר 3 חודשים??? הוא ענק!!!). חלב הפרה – מיועד בתרכובת שלו – לעגלים, לא לבני אדם. 

התרכובת של החלב יוצרת ליחה המצטברת במערכות הגוף השונות וגורמות לכבדות. הרפואה הסינית רואה ליחה כאלמנט שמכביד על המחשבה ועל חיות האדם. הסינים לפני שנים רבות לא היו צורכים חלב בכלל והמעניין הוא שלא הופיעו אצלם מחלות מסוימות כמו אוסטאופורוזיס, חולשת עצמות וכו'. הזקנים הסינים היו חזקים מאד יחסית לשאר העולם. 

אך ככל שתרבות המערב נכנסה אל סין ויחד איתה גם התפריט המערבי – המחלות המערביות החלו להופיע גם בסין ללא שום הבדל. 

מחקרים מראים! שלאחר צריכת מוצרי חלב ישנה בריחת סידן מהגוף (ולא עלייה בכמות הסידן כמו שלימדו אותנו שהיינו ילדים). הסידן הקיים בחלב הוא אינו מועיל לגוף ולכן הגוף חייב להוציא סידן מהעצמות שיקשר אל הסידן המוזר הזה שנכנס אליו ויוביל אותו החוצה – דרך המערכות פליטה השונות.

הסידן הוא קריטי וחשוב לעצמות וככל שיש פחות כך העצמות הולכות ונחלשות... ואז אנחנו יכולים לראות אצל זקנים נפילות ושבירת אגן וכו'.

אההה! אז מה עושים??? תכל'ס – לוקחים אחריות ומבינים מה טוב לנו ומה לא. לא חייבים להתנזר לחלוטין ממוצרי חלב (למרות שבאמת עדיף) אבל כדאי מאד להמעיט משמעותית.

לדוגמא: אצלנו בבית כל יום הילדים שלנו לוקחים טוסט לבית ספר: הוא מורכב מקטשופ וזיתים (ללא גבינה צהובה), קורנפלקס בשקית – כמו חטיף.

והאמת, אנחנו מסבירים לילדים שזה לא טוב לנו ובגלל זה אנחנו גם לכתחילה לא קונים – שלא יהיה פיתוי.

מתי כן? בחגים ושבתות לפעמים. הרי אי אפשר באמת בלי סופגניות חלביות או שבועות בלי מוצרי חלב מפנקים! אבל אז הגוף שלנו נקי והכניסה של החלב לא דרמטית, הוא לא מוצף מרעלים יום יום. 

הבנו???

בברכת בריאות איתנה!

אוריאל וטליה הלפרין 054-3235397

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.